(^_^)

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 10 Mei 2012

love to hate her (!)

ASSALAMUALAIKUM. . .



kali nie aq nak kongsi ngan korang cerita pasal kawan aku yang sangat teruk akhlaknya. . .
harap jadikan pengajaran. . .



kawan aku nie sangat sosial. . .aku tau kehidupan dia sangat bebas. . .walau sebebas mane pun dia,ibu bapa n keluarganya tidak sama sekali membenarkan pergaulan bebas dia dengan lelaki. . .dia langsung tak fikir ibu bapa dan keluarganya. . .sampaikan dia sanggup dan mudah nak menjatuhkan maruah diri dia. . .

dia juga membangga-banggakan kekasih dia yang kaya. . .aq tak kisah kalau duit kekasih dia tu halal. . .yang aq kesah sangat sebab duit tu haram. . .duit hasil judi ! xkan halal disisi Allah walaupun guna untuk kebaikan. . . yang haram tetap haram. . .

bukan tu je. . .aq selalu perasan yang dia selalu tak bayar makanan yang nak dibelinya. . .aq nak tegur takut dimarahnya. . .kawan-kawan aq yang lain hanya mampu membenci perbuatannya. . .n tidak memakan makanan yang dibeli nya. . .

pada minggu tak balik yang lepas-2 dia ajak salah satu geng aq untuk blik rumah kekasih dia la kononnye. . .tapi yang sebenarnya dia balik rumah lakie lain. . .aq pun xtau sape. . .kami tau sal nie pun lepas gha yang bagi tau. . .dia cerita semuanya pd gha sbb dia yakin yang gha akan pegang rahsianya ngan pompuan tu. . .aq pun xtau kenapa ngan geng aq sorang nie. . .
pada hari penerimaan netbook 1 malaysia di sm teknik kami rancang nak bg nasihat untuk ahli geng kami  yang sorang tu sebelum benda di luar jangkaan akan berlaku. . .
pada malam tu juga kami berkumpul dan memberitahu kpd dia akan keburukan yang bakal berlaku jika ibunya tau. . .
pada malam tu jugax pompuan tu sebar fitnah pasal geng aq. . .
kitaorang xkisah lau dia nak sebar fitnah pasal kitaorang sebab kami tau kami di pihak yang benar. . .

satu benda ag aq tau sal pompuan tu. .
aq tau yang pompuan tu benci aq. . .
tapi aq pun xtau knp. . .
klau dia benci aq atas sebab teguran aq yang pedas. . .
aq nak mintax maap. . .
xde sebab lain aq tegur dia melainkan untuk dia berubah. . .

pada minggu balik yang lepas aq sempat call ibunya untuk memastikan kemana dia balik pada pada minggu tu. . .dia cakap dia akan pulang ke kampungnya di pahang ngan keluarganya. . .tapi dia tipu. . .memang betul keluarganya ke pahang tapi dia tidak. . .

aq sedar diri aq tidak sempurna untuk menegur orang. . .tapi paling tidak aq fikir ibu aq sebelum aq melakukan sesuatu perkara. . .dan aq fikir seksa yang bakal aq terima jika melakukan maksiat dan tidak mencegahnya. . .

jangan kau kata maruahmu masih terjaga apabila kamu sudah bersentuhan dengan bukan muhrimmu. . .apalagi bila kamu mulai ajar dirimu untuk tidur sekatil dengan bukan muhrimmu. . .


INGAT (!) 


tiada cinta yang indah
melainkan cinta selepas kawin. . .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan